Friday, March 16, 2012

2 bulan tak berupdate..

Haha..kan dah melekat kat sarang labah-labah buatan sendiri!

Adui..dah hampir 2 bulan tak update blog. Dalam tak update tu, bertambah juga followers saya. Ishh.. entry thn ni baru nak masuk 10. Anyway, TQ lah sudi datang ke blog tak berapa nak siap ni..hehe.

2 bulan tak update blog. Apa yang terkini tentang saya? Haha...budget ada orang nak amik tahu. Eh, ada je yang nak amik tahu. I kan ramai 'pemenat'..hehe

1) Sudah gemok

    Ini telah dibuktikan dengan gambar di bawah ini.

Haha...budak gemok! 

banding dengan gambar masa zaman kanak-kanak


Jenuh nak kasi kurus balik macam ni..haha. Takpelah anak, mak kamu ni rela gemok asalkan kamu sihat!

2) Busy gile

   Ini adalah punca utama kenapa saya tak update blog ni. Konon nak make over dulu baru nak update. Haremmmmm!!! Sudahnya tak berupdate. Boleh je nak update thru phone tapi tak feel lah update pakai phone *alasan*. 

Projek terbaru saya ialah buat barcode untuk sekelian manusia di sekolah saya. Ada lah kot dalam 800 orang. Gile U! I buat sorang... 

Al-kisahnya sekolah saya ni terpilih untuk mewakili Negeri Darul Azim ni ke peringkat kebangsaan. Ada lah juga satu jenis sistem ni tapi scanner tak boleh nak baca code. Waa...sebagai Guru ICT yang berjaya, saya mula lah mendiagnos kenapa lak tak boleh nak baca. Erm..masalah hardware tak compatible dengan USB port. Dah lah tak ada matrix card untuk baca barcode. Nah...pandai sangat diagnos kiri kanan, kenalah buat kerja!

Uolss nak tahu, kalau nak outsource buat mende alah barcode ni kena charge almost RM1K tau! Botak GB I nanti. Biarlah kepala I yang botak...(sebab tu I lah kena buat kan?).. Baru siap barcodenya.. matrix cardnya tak siap lagi. Satgi I nak gi design matrix card dan print out. Vangga OK, 1 sekolah kena pakai apa aku design! Haha...cikgu baru yang gila kuasa!

Eh, dah lupa lak nak cite apa lagi. Perasannya macam banyak sangat nak stori mori.. Takpelah. Meh nak tunjukkan kat korang nombor tercantik yang saya jumpa dalam 800 orang tu. 


Kire cantik lah tu kan?

Yang kat bawah ni, apa pula? Ni pun barcode gak...jenis QR code. Amik henpon canggih korang dan scan code ni. Lepas tu save tau! Hehe... 


InsyaAllah, kita berjumpa lagi! :)



4 comments:

  1. Tak apa gemuk, janji maintain comel dan sihat. :)

    ReplyDelete
  2. fhm3 cm ne situasi nyer... fenin2 kn..

    ReplyDelete
  3. ingatkan dah lupa berblog .. patutlah mencomelkan diri rupanya.

    nak tanya sikit sebab awak kata awak guru ICT.

    1. macamana nak guna henfon nak scan QR code tu ?

    2. apa itu permalink ? (soalan tak berkaitan dgn no. 1. hehe)

    ReplyDelete